Lördag: 2013-12-21

Har kommit hem relativt sent, lyssnar på musik och tänker. På saker, på människor, på hypotetiska scenarion och på alternativa verkligheter och fantasier. Jag vet inte om det leder mig till någonting. Borde kanske försöka uttrycka mina känslor och tankar i skrift, dock inte såhär, offentligt.

Jag har varit hemma hos min mor. Ätit mat, druckit vin och kollat på Notting Hill. Det var fint. Mestadels. Min far har bett om adressen till min blogg. Detta innebär att jag måste berätta för honom om Robin och allting. Vilket egentligen är fine, men det känns på något sätt underligt att berätta för en stor del av min familj när Robins egen familj inte vet om någonting. Det känns som ett svek, på något sätt. Trots att jag känner mig osann mot mig själv, mot Robin och mot min övriga omgivning när jag använder annat namn och annan pronomen.

Nevermind, jag borde sova. Jag ska upp tidigt och tvätta, städa, diska, göra rent vattenfontänen, vika rena kläder, packa, etcetera etcetera, imorgon. Så, en lång dag framför mig. Men jag ska försöka lägga tid på trevliga saker också.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar